جوان آنلاین: پیمان محمدیان، درکانال تلگرامی خود نوشت: بارها درمورد استفاده از هوش مصنوعی برای مصارف مختلف کسبوکارتون صحبت کردیم؛ ولی همیشه به این صورت بوده که ما اطلاعات یکی دو خطی دادیم و از هوش مصنوعی جواب خواستیم، ولی برای اینکه کارایی بهتر هوش مصنوعی رو ببینیم، باید از هوش مصنوعی بخوایم از ما سؤالای مختلفی بپرسه تا با اطلاعات بهتری به ما جواب بده. مثلاً برای تولید محتوا بنویسید: «لطفاً ۵۰ ایده ناب تولید محتوا برای فروشگاه کفش من بده، فقط قبلش از من ۱۰ تا سؤال بپرس تا با اطلاعات بهتری جوابم رو بدی.» به ۱۰ سؤالش توی پیام بعدی جواب کامل بده تا بتونه با دقت به مراتب بالاتر و اختصاصیتری جوابت رو بده.
مثلاً فرض کن یه پولی داری و نمیدونی چه کسبو کاری راه بندازی. بنویس: «میخوام یه آنلاین شاپ با هزینهکم توی اینستاگرام راهاندازی کنم؛ لطفاً ۲۰ تا سؤال ازم بپرس تا بتونی با اطلاعات بهتری جوابم رو بدی.»
یا حتی میخوای یه بیزینس پلن بنویسی، سعی کن اون رو وادار کنی ازت اطلاعات بیشتری بگیره. بنویس: «یک بیزینس پلن برای راهاندازی قنادی آنلاین مخصوص افراد دیابتی بنویس. فقط قبلش هر تعداد سؤالی که داری ازم بپرس.»
حتی میتونی در مورد سؤالایی که خودت باید بپرسی هم اطلاعات بگیری. مثلاً: «میخوام یه طراح گرافیک برای طراحی بنرهای اینستاگرام استخدام کنم. ۴۰ تا از مهمترین سؤالایی که باید بپرسم رو بگو.»
حتی میتونی برای مشکلات درون سازمانی خودت هم از این چتبات کمک بگیرید؛ مثال: «ما در ماههای اخیر افت جدی فروش داشتیم. با پرسیدن ۴۰ سؤال حدس بزن مشکل فروش ما کجاست و چجوری باید برطرفش کنیم.»
حتی برای آمادگی بیشتر توی کارهات میتونی از این قابلیت استفاده کنی؛ مثال: «فردا برای سرمایهگذارای کسب و کارم ارائه دارم و اونا قراره من رو سؤال پیچ کنند. به نظرت چه سؤالایی میپرسند و من باید چه جوابایی بدم تا خوششون بیاد.»
این سؤالها علاوه بر اینکه به شدت کمک میکنه تا هوش مصنوعی جواب دقیقتر و اختصاصیتر بده، باعث باز شدن مغز شما و روشنشدن چیزی درون شما میشه و میتونید به ابعاد جدیدی از ماجرا برای بار اول فکر کنید.